Pages

Thursday, October 7, 2010

Jom Minum Susu

Sapa suka minum susu..angkat tangan. Saya..saya..saya..cikgu. Eh, apa pulak cikgu ni. Cakap pasal minum susu ni, aku ni kira peminum susu tegar. Ye lah, dari lahir minum susu ummi aku, dah sekolah minum susu lembu pulak (i mean susu formula lah kan). Even hari2 aku hanya dan akan minum minuman bersusu..teh susu, nescafe susu, milo, air carrot pun carrot susu. Pendek kata kalau air tu takde kaler cam kaler susu walaupun rasa mungkin tak berapa nak rasa susu, aku mesti minum.

Tapi bagus apa minum susu ni. baik untuk kesihatan, tulang boleh jadi lebih kuat dan untuk kita orang pompuan ni memang lah kena banyak minum susu sebab bila pregnant, baby akan ambik sumber kalsium dari kita. Kalau tak minum susu, tu yang baru beranak 1 gigi pun dah rongak.

Ok sila abaikan gambar diatas. Ha..korang nak ke jadik cam pakcik tu? Pakcik tu dah tua, ok lah jugak, tapi kalau umur baru nak masuk 30-an dah rongak camno. 

Cuba korang tengok Michelle Yeoh, alah duta susu Anlene tu. walaupun dah berumur tapi kalau tengok dia berkungfu perghh  kalah orang muda tu. Walaupun aku tak taulah dia memang suka minum susu atau memang tulang dia sangat kuat. Tapi aku yakin mesti dia pun jenis yang sangat menjaga pemakanan.

Apapun, aku akan continue minum susu sampai tutup mata. Sekarang ni susu pilihan aku ialah Anlene Concentrate perisa coklat. Pergh..sungguh concentrate..sungguh lemak dan berkrim ..disukai ramai... 



0 tengah makan stoberri:

Post a Comment