Pages

Tuesday, May 3, 2011

Erti Kekeluargaan

Lissa : Umi, kenapa mak dia tak datang tengok anak dia?

Aku : Kejap lagi mak dia datanglah.

Lissa : Sian anak dia duduk sorang-sorang. Hujan, nanti dia sejuk.

Aku : Kejap lagi mak dia datang. (Jawapan standard lagi).

Lissa : Ayah dia mana? Lissa tak pernah tengok ayah dia.

Aku : Umi pun tak tau.

Lissa : Kenapa ayah dia tak datang tengok anak dia. Mak dia je ada. Ayah dia mana?

Aku : Hmm.....pause..takde jawapan.

Lissa : Atuk dia dengan nenek dia pun tak datang ke? Mana atuk dengan nenek dia???

Aku : Ada ke atuk ngan nenek dia????

See...sometimes when I talk to Lissa, she always makes me wonder  - how far her imagination goes and what she understand about family and relationship becoz in this conversation we are talking while looking at this:

he..he..my rainbow.

0 tengah makan stoberri:

Post a Comment