Pages

Friday, February 4, 2011

Beli Satu Dapat Tiga

Aku ni memang tak boleh gi window shopping sorang2, sebab bila aku teringin nak jalan sorang2, paling tidak pun dengan anak2 aku mesti aku sangkut membeli barang, lagi banyak dari aku gi shopping ngan kengkawan atau ngan Mr. Hubby (langsung tak beli punya lah).

 Alkisah masa gi Jusco sebelum Raya Cina hari tu, niat asal nak beli buku cerita si Dalea je kat Popular, lepas tu teringat lak nak tengok Heavy Duty Mixer sebab mixer kat rumah tu macam dah nak demam je ku tengok. Walaupun belum tahap boleh masuk ICU tapi risau jugak kalau tetiba je shut down, pengsan aku jadinya. 
Aku pun heret ler Dalea gi kat Jusco punya Electrical Shop tu..tup2 ada promotion pulak barangan Kenwood. Usha punya usha..hati sudah berkenan ngan satu HD Stand Mixer ni. Harga asal agak ribu riban jugak tapi lepas discount jadi RM899. Bila teringat Kitchen Aid yang ku idam2kan tu, memang sampai tahun depan pun aku tak terbeli (padahal kalau campur2 semua benda yang aku borong selama ni..dah nak dekat sama rege ngan Kitchen Aid tu sebijik).

Maka dipendekkan citer, aku pun sambar le mixer tu. Tapi yang bestnya, beli satu aku dapat 3 sekaligus sebab stand mixer ni ada 2 adik beradik lagi. Aku dapat Food Processor (Kalau beli FP tu saja dalam RM300 +) dan blender. Hmm..amacam? Pelaburan yang bijak? Bijak..bijak...


Ini ler rupa mixer plus food processor yang tenggek kat atas tu dan blender. Bila nak pakai salah satu just tenggekkan atas motor yang kat atas mixer tu je.

Balik rumah, tak menyempat-nyempat terus aku try test tengok...pergh..cantek...siap cupcake aku. Kebetulan pulak mixer lama tu macam tau2 je aku dah cari pengganti dia, terus terkulai, tak mau dah melekat dia punya paddle tu. Hai mixer..ko pun ada perasaan ye..tapi aku tak buang mixer tu.banyak jasa dia kat aku. Aku basuh, polish, simpan dalam muzium (aku punya).

1 tengah makan stoberri:

Anonymous said... [Reply to Comments]

bestnya.. kenapa tak ajak aku beli sama. 899.. mmg berbaloi baloi..

Post a Comment